MEET THE CURE GIRLS

Cure Girls - curegirls.wordpress.com

Cure Girls – curegirls.wordpress.com

About me (Loredana Longo)

I am paraplegic since 2001.

I created this blog  and I’m the co-founder of Italian movement  “Sruotiamoci: Chronic Spinal Cord Injury Must Become Curable”

I am also vice president of “Marina Romoli Onlus”, (web site is just in italian) an italian association that raises money for research to find a cure for chronic SCI.

Sono paraplegica dal 2001. Ho creato il blog delle “Cure Girls” e sono la co-fondatrice del Movimento “Sruotiamoci: La Lesione Spinale Cronica Deve Diventare Curabile!” 

Sono anche la Vice presidente della “Marina Romoli Onlus” un’associazione italiana che raccoglie fondi per la ricerca di una cura delle Lesioni spinali croniche.

About Lolly Mack

Lorraine had an aspiring career ahead of her as glamour girl/TV presenter then tragically all that was taken away from her after a freakLOLLY MACK: "I'M A CURE GIRL!" incident in a night club that left her paralysed. Yet Lorraine is a fighter and is determined to triumph against odds. She fight every day for a cure for chronic spinal cord injury,

Lorraine aspirava ad una carriera nel mondo dello spettacolo, ma tutto le è stato tragicamente tolto dopo un incidente che l’ha resa paralizzata. Nonostante ciò Lorraine è una combattente ed è determinata a trionfare contro le probabilità. Lei ogni giorno lotta per la cura della lesione spinale cronica.

http://lollymack.com/

https://www.facebook.com/Cureforsci

Lolly’s SKYDIVE for SPINAL RESEARCH

Arcangela PhotoAbout Arcangela Stefanetti

Arcangela is the Italian referent of “Cure Captains” created by Dennis Tesolat.

Arcangela è la referente italiana di “Capitani della Cura” creato da  Dennis Tesolat. http://www.stemcellsandatombombs.blogspot.jp/

Read about Stem Cells Atom Bombs blog. http://stemcellsandatombombs.blogspot.jp/2012/08/cure-captains-now-recruiting.html

Leggi il blog Cellule Staminali & Bombe Atomiche: http://cellulestaminaliebombeatomiche.blogspot.it/2012/09/i-capitani-della-cura-unisciti-noi.html

About Marina Romoli

Marina was a promising cyclist. She was hit by a car while training in June 2010 and has beeMarina Romolin confined to a wheelchair ever since; she is determined to return to cycling.
She founded the Marina Romoli Onlus (non-profit organization) http://www.marinaromolionlus.org/2013/ to support Chronic Spinal Cord Injury Cure Research.

Marina era una promessa del ciclismo. Nel 2010, durante un allenamento, è stata investita da un auto e da allora è costretta su di una sedia a rotelle. Lei è determinata a tornare al ciclismo. Ha fondato la Marina Romoli Onlus (Ente non-profit) http://www.marinaromolionlus.org/2013/ per supportare la ricerca di una cura per le lesioni spinali croniche.

 

RebeccaAbout Rebecca Baudains 

Rebecca had a horseriding accident in June 95. She was 22. She is paraplegic. She thinks chronic spinal cord injury must be curable.  For this reason, next year she will be raising all money for  Unite 2 Fight Paralysis http://u2fp.org/!
Rebecca, nel giugno del 1995, quando aveva 22 anni, ha avuto un incidente mentre faceva equitazione. D’allora è Paraplegica. Anche lei pensa che la lesione spinale cronica debba diventare curabile. Per questo motivo, il prossimo anno raccoglierà fondi per supportare Unite 2 Fight Paralysis http://u2fp.org/ !  
Ruth I'm a Cure Girl
About Ruth Purves
In 2009, Ruth broke her neck in an accident and has been paralysed from the chest down since. Prior to her accident, She was working in Afghanistan as a humanitarian aid worker. Together with a dedicated team of international cure advocates, she campaign for a cure for chronic SCI and also she organise local fundraising initiatives to support clinical trials that are already underway.
Nel 2009, Ruth si è rotta collo in un incidente e da allora è rimasta paralizzata dal torace in giù. Prima del suo incidente, stava lavorando in Afghanistan come operatrice umanitaria. Insieme ad un team internazionale di sostenitori della CURA, sostiene campagne per una cura delle lesioni spinali croniche e anche lei organizza iniziative locali di raccolta fondi locali per sostenere studi clinici già in corso.
About Barbara Bucci
Barbara I'm a cure girl
Barbara is the co-operator of the website Pianetabile www.pianetabile.it . She strives to inform people as much as possible about medical research into spinal cord injury.
Barbara è la co-gestrice del sito e del gruppo Pianetabile  www.pianetabile.it  . Lei si occupa di divulgare il più possibile le notizie che riguardano i progressi della ricerca medica per la cura delle lesioni spinali.

About Sabrina Ferri

SABRINA I'M A CURE GIRL

It was in may 2008 when she fell off a swing that simulates surf in the air. In a few seconds Sabrina became totally paralysed from the shoulders down. She works, has physiotherapy, travels, but she needs somebody by her side 24/7. It’s unworthy and only she can feel this pain. Sabrina has a dream: a CURE for spinal cord injury.

Nel maggio del 2008, è caduta da “un’altalena” che simula il surf ma in aria. E in pochi secondi è diventata totalmente paralizzata dalle spalle in giù.  Lavora, viaggia, fa fisioterapia, ma ha bisogno che qualcuno stia al suo fianco 24 ore su 24. Questo per Lei è qualcosa di indegno e doloroso. Sabrina ha un sogno: che si trovi una CURA per le Lesioni Spinali Croniche.

https://curegirls.wordpress.com/2013/04/06/cure-girl-sabrina-we-have-a-free-soul-in-a-closed-body/

52 thoughts on “MEET THE CURE GIRLS

Rispondi

Inserisci i tuoi dati qui sotto o clicca su un'icona per effettuare l'accesso:

Logo WordPress.com

Stai commentando usando il tuo account WordPress.com. Chiudi sessione / Modifica )

Foto Twitter

Stai commentando usando il tuo account Twitter. Chiudi sessione / Modifica )

Foto di Facebook

Stai commentando usando il tuo account Facebook. Chiudi sessione / Modifica )

Google+ photo

Stai commentando usando il tuo account Google+. Chiudi sessione / Modifica )

Connessione a %s...